21/12/2020

Blijf Groep helpt vrouwen die in een situatie zitten met huiselijk geweld. Ze geven hulp aan de slachtoffers en hun kinderen.

In het Oranjehuis in Almere biedt men verschillende appartementen aan om, de vanuit huiselijke geweld gevluchte vrouwen en hun kinderen, op te vangen. Vanwege de Corona zijn de kinderen en hun moeders nog meer aangewezen op het Oranjehuis. Door de plotselinge lock down was er ineens veel gebrek aan van alles. Blijf groep gaf aan knutselspullen en puzzels goed te kunnen gebruiken.

Daarom hebben de leden van Lions Club Almere Veritas besloten hen te helpen. Het geld wat bespaard werd door het wegvallen van de maandelijkse dinervergadering is in de goede doelen pot gestopt. Hiermee heeft Lions Club Almere Veritas nog net voor de lock down knutselspullen kunnen kopen in de winkels van Almere. Vandaag hebben wij deze overhandigd aan Aicha Keizer, gastvrouw van de Blijf Groep in het Oranjehuis Almere.

De kinderen en hun moeders kunnen er morgen al mee aan de slag!